Wednesday 5 December 2007

Ursäkter, ursäkter

Jo, jag vet, jag har inte plitat ner något här sedan förra månaden. Och har knappast ens haft några idéer som inte blivit av. Märkligt. Måste vara de atmosfäriska förhållandena (=inget solljus), pre-jul oföretagsamheten, kaamos-depressionen.

Men idag lyckades jag i alla fall, inspirerad av en diskussion på TableTalk, komma mig för att skriva en lång och pladdrig post om kaffe på min engelska blog.

Alltid något.
Intressant nog märker jag att min förra riktiga post på den bloggen också handlade om mat (däremellan rymdes en kort-kort med länk till den här söta videon). Kanske min första blog för flera år sedan på My Opera, som var uttalat mat-fokuserad kanske var mer träffande för vad jag tenderar att fundera på än jag själv ens anade?

3 comments:

Anonymous said...

Jösses, håller du dig med dubbla bloggar! Jag skulle nog känna mig stressad, man borde ju uppdatera bägge då:-)

Mat är relevant, jag kanske borde blogga om mitt senaste snabbmatsrecept: en korv Pirkka-morotspuré, en tetra tomatkross (eller ännu hellre salsasås, eller varför inte nån färdig tomatröra), en burk kidneybönor, vatten och kryddor. Bl.a. spiskummin&chilisås. Koka upp, puttra en stund, och imponera på din omgivning :-p

Men jag tror jag ska skriva nåt om modern arkitektur. På förekommen anledning. Watch my space for more.

Tona Aspsusa said...

Eh? Vilka monstruösa konstruktioner är det som håller ditt blodtryck uppe och hindrar dig att sova?

Vad gäller recept så se mitt nästa inlägg istället!

Anonymous said...

Jag brukar omväxlande kalla det "evighetsprojektet" och "Stora G"... :-p Arkitekturen i sig hade inget att göra med min morgontidighet :-)