Sunday 13 April 2008

Börjar längta efter pasta och stekt ägg...

Visst klarar man sig bra utan spis och ugn, men nu märker jag att mina ögon ofelbart dras till sånt som pasta och biffar när jag går i butiker. För att inte tala om intressanta risblandningar och påsar med torkade sopp-ingredienser. Och läckra Dr Oetker pizzor!
Å andra sidan är det trevligt att med gott (eller åtminstobe godare) samvete kunna köpa allehanda dyr(are) mikro portioner och grekiska konserver.

Inget nytt att rapportera om läckan heller. Inte hittad än. Vissa rör undersökta med kameror och jox, men de var i så dåligt skick att man inte säkert kunde utesluta dem. Litet vatten hällt i dem läckte inte heller ut i vårt kök. Tror att nästa fas är att testa med större mängder vatten. Och att riva upp grannens golv ordentligt ovanför oss.

Jag har litet funderat på att samla ihop diverse saker jag skrivit i olika forum om aspighet och bipolär depression och posta dem på min engelska blog. Emellanåt när jag kommer igång så kan jag ju nog häva ur mig text, och det kanske vore en idé att samla allt någotsånär vettigt på ett ställe.

3 comments:

Anonymous said...

I say: chinese take away :)

Tycker det låter som en bra idé att samla allt på ett ställe - det vore säkert en mycket bra infokälla för många läsare! Om du nu hittar dina texter alltså...

Mia said...

Tack för infon! Och länken, den tar jag gärna.

Ha de bra/Mia

Tona Aspsusa said...

Eh vilken info? Om vattenskade-statusen?
Vilken länk? Min engelska blog? Visst, har varit mkt inaktiv de senaste månaderna bara:
http://lameandboring.blogspot.com/