Tuesday 29 June 2010

Flygande besök

hade jag just i köket. Två talgmesar som förirrat sig in på något sätt. Jag tror att de hittade ut i naturen igen - i varje fall försvann de ur köket när jag gick för att öppna fönstret som de försökt flaxa igenom.

Jag tror de är samma två talgoxar som jag sett då och då hoppande omkring på terassen. Syskon kanske?

Just nu ligger jag i gungan och lyssnar på Swe-Danes (Spotify fungerar faktiskt med t.o.m. den långsamma mobilförbindelse som jag har här) medan jag uppdaterar bloggen.

Har inte blivit mycket gjort här. Och det som blivit gjort, som känns som bedrifter, är av den arten att man knappt täcks nämna dem: disk. Och första tömningen av tuppen. Och en del stickning (blir nog en skild post om det). Litet bevattning och vedinbärning förstås också.
Men, faktum kvarstår att disken faktiskt känns som det jobbigaste/största.

No comments: