Tuesday 21 September 2010

Vissa dagar

Vissa dagar (som verkar dyka upp helt slumpmässigt, dessvärre) är det bara totalt omöjligt att komma igång med något. Startmotorn inte bara strejkar, utan verkar ha tagit en charter långt bort till någon söderhavsö.

Igår var en sådan dag. Och det var ganska illa eftersom sophämtningen är idag och jag planerat att kasta bort mängder med saker. När klockan började bli sådär fem på eftermiddagen så kunde jag bara konstatera att det är lika så bra att helt ge upp. Försöka somna tidigt, och med litet tur vakna så att jag hinner föra upp åtminstone den vanliga plast-slasken så den hinner med sopbilen.

Sådana dagar är otroligt frustrerande. Vacker solnedgång? Eh, jo. Ingen energi att gå ut och beundra den. Hunger? Fullt med delikata ingredienser i frysen? Eh - en burk bönor i tomatsås, kall, räcker. Kissnödig? Javisst, ja - tänkte jag inte det för tre timmar sedan, kanske man borde...
För att inte tala om sådant som disk, vedinbärning, klä på sig "på riktigt", sopa upp löv och krafs, ösa båt, hänga gardiner... Och alltså sortera ut gamla gummistövlar, jackor och burkar.

Nåväl, vaknade mycket riktigt tidigt och lyckades faktiskt samla ihop en svart sopsäck med litet skräp. Väldigt mycket mindre än jag tänkt mig, men alltid något.

Just nu sitter jag och funderar på om jag skall stanna här litet längre och hoppa över dansen imorgon, eller komma in till staden.
Pro stanna:
- Det regnar ordentligt NU, men skall klarna upp imorgon
- Min tåled är fortfarande på uselt humör efter förra veckan
- Jag har mängder med god mat som borde ätas upp (knöligt att ta med till stan)
- Allmän ovilja mot att förflytta sig
Pro åka:
- Inte bra att missa dansen
- Får ransonera cigaretter och choklad
- Begränsat med garn och stickor (tänkte börja på denna)

2 comments:

Koko said...

Jag tycker förstås att du ska komma och dansa, men jag är nog jävig:-)

Tänk såhär: är det bättre att du vilar tåleden nu så att du kan komma och dansa med Kurrarna på helgen, eller är det bättre att du kommer i morgon och repeterar alla danser (och ev stöder C i lärandet), så att du kan dem tills du ska komma och dansa med Kurrarna, vilket jag ju hoppas att du gör:-)

Tona Aspsusa said...

Blev på landet. Och fan också, det regnar idag också!