Thursday 25 October 2007

Googlefiering av mitt liv?

Beslöt att testa Googles kalender. Inte för riktiga kalender anteckningar, men för att se om jag klarar av att föra dagbok över min dygnsrytm.
Jag misstänker att det inte kommer att lyckas.

Jag som brukade vara så glad i olika tekniska prylar och nya program och saker. Vanan sitter i en smula, att google kalendern har en öppen API räknade jag som ett stort plus när jag ögnade igenom presentation, men knappast blir det av för mig att söka efter lämpliga modifieringar (främst skulle jag vilja ha grafer och diagram).

Fortfarande är jag litet tveksam till att ha både bloggen, kalendern och ett gmail-konto samlade under samma användarnamn. Tillsvidare drar jag absolut gränsen vid google desktop.
Det här kunde man skriva mycket om. Både i allmänhet och min egen långsamt förändrade inställning i synnerhet. Men jag är för lat. Och har litet huvudvärk.

No comments: