Monday 22 October 2007

Ännu en blog.

Och en föga anonym en - man kan ju alltid hoppas att det får mig att posta flitigare än tidigare miserable försök.

Mycket inställningar att pilla på - jag verkar testa blogspot/blogger/andra blog-centraler ungefär lika ofta som jag byter dator, dvs ungefär vartannat år, och de där inställningarna förökar sig, om nu inte som kaniner så i alla fall som katter.

Och sedan den där besvärliga lilla frågan om vad jag nu egentligen skulle blogga om. Eh. De där goda idéerna dyker alltid upp när jag inte har tid eller möjlighet att skriva ner dem. Eller på fel språk. Ofta får jag idéer att utveckla resonemang som jag läst (eller t.o.m. diskuterat) på engelska, men är sedan för lat för att ens tänka på att börja översätta. Kanske jag borde blogga mång/halvspråkigt?

No comments: