Wednesday 31 October 2007

Något att läsa

Nu är nu inte musik, och isynnerhet inte samtida musik, något jag speciellt intresserar mig för. Så jag hade ingen aning om att sajten oink.cd existerade och var störst, bäst och vackrast. Men uppenbarligen existerar den inte mer (våra vänner i Sverige lär ska tagit över domännamnet, så totalt tragiskt är det kanske inte), se Slyck för detaljer. (Mycket att läsa där också sådär i allmänhet.)

Men det jag egentligen ville föra ut var den här artikeln. Lång, men värd att läsa.

Igår såg jag för övrigt Pirat- -gängets doku "Steal this film, Part 1". Helt ok, för amatörer, men tyvärr är hemsidans irriterande VERSALER ett stilgrepp som används flitigt i den. Så irriterande att jag faktiskt skulle mejla de nobla gelikarna med litet detaljerad kritik om jag inte var så slö.

No comments: