Wednesday 14 November 2007

7-10 dagar gör ingen vana

Åtminstone inte för mig. Litet på en vecka orkade jag använda google calendar för att anteckna hur jag sov, men sedan glömde jag bara bort det en dag och där var det.
Och google calendar var nu egentligen inte så bra för det; funkade opålitligt i Opera, inga möjligheter (som jag kunde hitta) att ändra färg på anteckning, deras standard uppslag (hur många dagar visas på en gång etc) passade mig inte riktigt, med mera.
Säkert ett utmärkt verktyg för att dela med sig till andra scheman av möten eller händelser, men inte ett bra verktyg för mig.

Inte för att jag är förvånad. Att skapa vanor har alltid varit väldigt svårt för mig. Det är mycket få saker jag gör automatiskt, och de få vanor som existerar på den där hel-automatiska nivån är mera bundna till platser eller till andra icke-automatiska vanor (den enda vanan jag kan komma på just nu är att jag plockar in saker i diskmaskinen medan mitt kaffevatten kokar när jag vaknat - och har jag bråttom och behöver göra något annat så...).

1 comment:

Anonymous said...

Men det är nu ingen orsak att ge upp helt och hållet :) Försök skriva varje dag så blir det säkert av lite då&då :)