Saturday 3 November 2007

Första dagen utan ny post

... var igår. Och inte hade jag någon bra orsak heller. ("Inget att skriva om" räknas inte som orsak.)
Bäst att inte låta det bli en vana.

Idag funderar jag över varför min matsmältning när den blir på dåligt humör reagerar genom att sända ihärdiga signaler till mig att äta mera. Nu!
Den vaga känslan av obehag i tarmregionerna tycks vara kopplad till en instinkt att snabbt stoppa i mig något.

OK, ibland fungerar det ju faktiskt. Men nu de senaste dygnen har det absolut inte fungerat, jag har ätit ca 3 ggr normalt räknat i kalorier, och åtminstone dubbelt räknat i volym. Och jag känner mig fortfarande rent fysiskt hungrig. Den där känslan av att vara en belåten python som smälter maten i godan ro varar max en halv timme.

Mycket irriterande. JAG är INTE hungrig, fatta redan, dumma matsmältningsapparat!

No comments: